Ha ez átmegy, jóval olcsóbb lehet a kgfb
A fuvarozók szerint érthetetlen, hogy Magyarországon biztosítási adóval terhelik a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást is. A Pénzügyminisztériumtól kérnek segítséget.
A fuvarozók szerint érthetetlen, hogy Magyarországon biztosítási adóval terhelik a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást is. A Pénzügyminisztériumtól kérnek segítséget.
Ha egyéb feltételek nem változnak alapvetően ugyanannyit fizetnek az átalakulás nyomán az autósok.
Az új év elhozza végül az egykulcsos személyi jövedelemadót, mégis örülhet, akinek nem csökken az életszínvonala. Az adóváltozás ugyanis nem ellensúlyozza a pénzromlást, a járulékplafon eltörlését és a többi új terhet, amellyel az állam apránként visszaveszi az adócsökkentést. Senki sem jár jól - legfeljebb ha emelik a bérét. De ez már nem a kormányon múlik.
A 2013-tól bevezetendő biztosítási adót a biztosítótársaságok részben átterhelik majd az ügyfelekre, illetve lesznek olyan társaságok, amelyek kivonulnak a piacról - jósolta az InfoRádió adásában Kisbenedek Péter, az Allianz Hungária Zrt elnök-vezérigazgatója.
A pénzügyi tranzakciós illeték és a biztosítási adó bevezetéséről is szavaz az Országgyűlés mai ülésén, amelyen további tizenkét másik előterjesztést is elfogadhatnak a képviselők. A Ház a héten tartja utolsó két ülését a nyári szünet előtt, csütörtökön egyebek mellett a jövő évi költségvetés fő számainak elfogadásával érhet véget a nyári rendkívüli ülésszak.
A biztosítási szektor évi 30 milliárd forint nyereséget képes termelni, miközben a jövő évtől tervezett biztosítási adó legújabb változata 60 milliárd forint terhet róna a biztosítókra, így a különbséget csak a tőkéből pótolhatják, ha nem hárítják át az ügyfelekre - mondta Csurgó Ottó, a CIG csoport élet-, valamint vagyonbiztosítójának közös vezérigazgatója egy elemzői összejövetelen, csütörtökön Budapesten.
Komoly megosztottság tapasztalható a Napi Gazdaság szerint a tranzakciós illeték és a biztosítási adó szakmai egyeztetéseire kijelölt bizottságokban. A lap szerint Nátrán Roland, a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes államtitkára hamarosan távozik posztjáról, Matolcsy György az Eximbank vezetésével bízná meg.
A Napi Gazdaság szerint drasztikusan átalakítja a hazai nem életbiztosítási palettát az új biztosítási adó, és kevés a remény arra, hogy a jövőben új szereplők megjelenése erősítse a versenyt.
Benyújtotta Matolcsy György a jövőre életbe lépő egységes biztosítási adóról szóló törvényjavaslatot. Az adó alapja a bruttó biztosítási díj lesz: a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díját 30 százalékos, a casco biztosítási szolgáltatást 15 százalékos, a vagyon- és baleset-biztosítási szolgáltatást 10 százalékos adó fogja terhelni. Az adó alanyai a biztosítók lesznek. Az életbiztosításokra nem veti ki az adót a kormány.
A Jobbik öt pontban összefoglalt követeléssel fordul a kormányhoz az autós társadalom érdekeire hivatkozva.
Kiszivárgott hírek szerint a kormány a baleseti adót egységesen a kgfb-díjak 30 százalékos mértékében állapítja meg. A kotelezo.hu internetes szakportál álláspontja szerint mindez alapvetően felforgatja majd az autós piacot, mivel az átlagdíj a tavalyi nagyon alacsony díjszintet figyelembe véve is több mint ötezer forinttal emelkedne. A megnövekedett díjakat látva a tavalyi szintnél több autós vált majd biztosítót, megpróbálva valamennyit megspórolni az új adón.
Furcsa helyzetet teremt a parlament által tegnap elfogadott újabb biztosítási adó: a teher hosszú távon teheti veszteségessé azokat a biztosítókat, amelyek nem emelik díjaikat 2013-tól, eközben az adó által tovább élezett versenyben jelentősen nőhet azoknak az ügyfeleknek a száma is, akik jövőre mégis kevesebbet fizetnek majd - közölte a biztosítás.hu alkusz. A cég számításai szerint a lakásbiztosítások általában öt, a casco pedig tíz százalékkal drágulhat.
A biztosítók az évek óta szűkülő piac ellenére tudomásul veszik az ország nehéz helyzetét, és a jövőre bevezetendő biztosítási adóval kapcsolatban azt remélik, hogy a teherviselésük nem árt a biztosítások elterjedtségének. Ez olvasható a Magyar Biztosítók Szövetség (MABISz) állásfoglalásában.
Elfogadta az Országgyűlés hétfőn a biztosítási adó bevezetéséről szóló, jövő január 1-jétől hatályos törvényjavaslatot.
Kivetetné a tárgyalás alatt lévő biztosítási adó törvényből a kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) díjbevételre kivetni tervezett 30 százalékos biztosítási adót a parlament költségvetési bizottsága, de megmaradna a 30 százalékos baleseti adó.
A pénzügyi tranzakciós illeték és a biztosítási adó bevezetéséről, valamint az új Büntető törvénykönyvről (Btk.) folytatják a képviselők a már korábban megkezdett általános vitákat az Országgyűlés mai ülésén.
Csak a befolyt díjra lenne érdemes kivetni a Széll Kálmán-terv 2.0-ban szereplő új biztosítási adókat a biztosítók szerint, mivel a vagyonbiztosításoknál az ügyfél bármikor elállhat a biztosítási szerződéstől, például a díjfizetés elmaradásával - írja keddi számában a Napi Gazdaság.
Átrendezheti a piacot a biztosítási adó, hasonlóan ahhoz, ahogyan az a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) esetében már megtörtént: a biztosítási adó miatt ugyanis várhatóan majd az olcsóbb biztosításokat keresik az ügyfelek, és az is lehet, hogy a végén az adóval együtt is alacsonyabb díjjal szerződhetnek.