A baleseti adó megy, a biztosítási adó jön az autósoknak
Ha egyéb feltételek nem változnak alapvetően ugyanannyit fizetnek az átalakulás nyomán az autósok.
Ha egyéb feltételek nem változnak alapvetően ugyanannyit fizetnek az átalakulás nyomán az autósok.
Az új év elhozza végül az egykulcsos személyi jövedelemadót, mégis örülhet, akinek nem csökken az életszínvonala. Az adóváltozás ugyanis nem ellensúlyozza a pénzromlást, a járulékplafon eltörlését és a többi új terhet, amellyel az állam apránként visszaveszi az adócsökkentést. Senki sem jár jól - legfeljebb ha emelik a bérét. De ez már nem a kormányon múlik.
Furcsa helyzetet teremt a parlament által tegnap elfogadott újabb biztosítási adó: a teher hosszú távon teheti veszteségessé azokat a biztosítókat, amelyek nem emelik díjaikat 2013-tól, eközben az adó által tovább élezett versenyben jelentősen nőhet azoknak az ügyfeleknek a száma is, akik jövőre mégis kevesebbet fizetnek majd - közölte a biztosítás.hu alkusz. A cég számításai szerint a lakásbiztosítások általában öt, a casco pedig tíz százalékkal drágulhat.
Elfogadta az Országgyűlés hétfőn a biztosítási adó bevezetéséről szóló, jövő január 1-jétől hatályos törvényjavaslatot.
Kivetetné a tárgyalás alatt lévő biztosítási adó törvényből a kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) díjbevételre kivetni tervezett 30 százalékos biztosítási adót a parlament költségvetési bizottsága, de megmaradna a 30 százalékos baleseti adó.
Komoly megosztottság tapasztalható a Napi Gazdaság szerint a tranzakciós illeték és a biztosítási adó szakmai egyeztetéseire kijelölt bizottságokban. A lap szerint Nátrán Roland, a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes államtitkára hamarosan távozik posztjáról, Matolcsy György az Eximbank vezetésével bízná meg.
A Napi Gazdaság szerint drasztikusan átalakítja a hazai nem életbiztosítási palettát az új biztosítási adó, és kevés a remény arra, hogy a jövőben új szereplők megjelenése erősítse a versenyt.
Csak a befolyt díjra lenne érdemes kivetni a Széll Kálmán-terv 2.0-ban szereplő új biztosítási adókat a biztosítók szerint, mivel a vagyonbiztosításoknál az ügyfél bármikor elállhat a biztosítási szerződéstől, például a díjfizetés elmaradásával - írja keddi számában a Napi Gazdaság.
A Jobbik öt pontban összefoglalt követeléssel fordul a kormányhoz az autós társadalom érdekeire hivatkozva.
Kiszivárgott hírek szerint a kormány a baleseti adót egységesen a kgfb-díjak 30 százalékos mértékében állapítja meg. A kotelezo.hu internetes szakportál álláspontja szerint mindez alapvetően felforgatja majd az autós piacot, mivel az átlagdíj a tavalyi nagyon alacsony díjszintet figyelembe véve is több mint ötezer forinttal emelkedne. A megnövekedett díjakat látva a tavalyi szintnél több autós vált majd biztosítót, megpróbálva valamennyit megspórolni az új adón.